Cum sa rămâneți un bărbat puternic până la bătrâneţe? Noi, la Eurolab știm cum!

Vizualizari: 1035

Fiecare bărbat adevărat timp de o viață tinde să planteze un copac, să construiască o casă, să creastă un fiu dar în primul rind să se realizeze pe plan personal. Pentru a realiza toate planurile, este necesar să fiți sănătoși până la bătrâneţe.

Viața contemporană cu ritmul ei grăbit este plină de stress, boli care adesea ne afectează și diverse situații imprevizibile. Cum să ne păstrăm forța și să rămânem mereu în formă?

Despre secretele sănătății bărbaților va răspunde medicul urolog-androlog-sexolog și specialist în probleme de cuplu – Adrian Sadovnic:

androlog

Cum stilul de viață și nutriția pot afecta sănătatea bărbatului?

Pentru mine ca bărbat și ca medic, sănătatea bărbatului înseamnă:

  • 8 ore de somn. Este foarte important să mergeți la culcare la timp, deoarece anume către orele 21.00-21.30 se secretă hormonul – melatonină, care reduce riscul apariției multor boli și pregateste organismul către odihnă și somn asigurindu-i stare de bine și relaxarea intregului organism dupa o zi de muncă.
  • Mese separate de 3-4 ori pe zi. După ora 20:00 consumul de alimente nu este recomandat!

Vă rog să rețineți că fiecare bărbat trebuie să mănânce carne cel puțin o dată pe zi – astfel de alimente acidifică urina și astfel protejează împotrivă înfecțiilor sistemului urinar.

De asemenea, este important să includeți în alimentație terciuri, pește, produse de mare, semințe de floarea soarelui (albe), rădăcini de ghimbir, unt, ulei vegetal, ulei de masline, ulei de dovleac si de nucă. Nucile vor menține nu doar potența în formă, ci vor servi și ca profilaxie pentru bolile de prostată.

Bineînțeles, alcoolul, nicotina, medicamentele (antidepresantele/psihotropele) și substanțele toxice, mâncarea prea prăjită, sărată și acră au un efect negativ asupra sănătății fizice și starii de bine a bărbatului.

  • Activitatea sexuală regulară. Cel puțin o dată la 3-5 zile este minimul necesar unui bărbat matur cu temperament mediu (cca 80% barbați), pentru a menține nivelul de testosteron în normă și ca urmare libidoul și performanțele sexuale satisfăcătoare.
  • Activitate fizică – minim 30 de minute pe zi, repetatată de 2-3 ori pe săptămînă va asigura bărbatului o stare permanentă de tonus și energie vitală la maxim. Dacă vreți să aveți grijă de potență, tonus muscular și postură, atunci în mod ideal este necesar să mergeți pe jos minim 4-5 km pe zi.

Cum să rămâneți în formă până la bătrâneţe?

Cel mai important indicator al sănătății bărbaților este testosteronul. Anume testosteronul este cel care menține erecția matinală zilnică, considerată de către toți bărbații ca semn de sănătate, dar care servește și ca indicator a unei tulburări sexuale atunci cînd lipsește.

Un mod de viață sănătos și respectarea tuturor sfaturilor de mai sus vă vor ajuta să-l păstrați în normă, dar pentru a fi 100% sigur vă recomandăm să efectuați analiza “testosteron total ” și să vizitați medicului urolog-androlog, cel puțin o dată pe an.
Dacă vorbim despre puterea unui barbat în activitatea sexuală, atunci totul depinde de temperamentul fiecărui bărbat în parte.

Vă recomand să faceți sex atunci când apare dorința în mod fiziologic. Viața sexuală este necesară nu numai pentru procreare ci și pentru recreare (relaxare/descarcare a sitemului nervos). Este important să vă cunoașteți pe dvs. înșivă și să înțelegi ce loc ocupă sexul în viața dvs.,de ce partener aveți nevoie pentru o viață armonioasă și ce așteptări aveți de la el dar/și care este realitatea.

Mai mult sex decât este necesar poate afecta negativ sănătatea bărbatului. Lipsa sexului în cuplu, la fel duce la dereglari: sindromul de absența sexuală cu toate consecintele sale pentru sănătate.

Pentru a determina cantitatea optimă a sexului într-un cuplu și a imbunătăți calitatea vieții sexuale, consultați un medicul specialist (sexolog).

Și nu uitați de exercițiile Kegel pentru antrenarea planseului pelvin. Acestea vă vor ajuta să mențineți mușchii pelvieni în tonus și să aveți o erecție stabile.

Când este necesar să consultați un medic urolog-androlog?

Este necesar să consultați medicul urolog-androlog cel puțin o dată pe an, în mod profilactic sau în caz că aveți neclarități ce țin de viață sexuală și cea de cuplu.

Există însă și simptome care reprezintă semnalul de urgență pentru a consulta medicul urolog-androlog.

Acestea sunt:

  • Disconfort în zona uro-genitală, prurit (mâncărime), senzatie de arsură, durere în perineu, testicule (scrot), dureri sau discomfort în regiunea anală, dureri lobare (spate); tulburări de urinare (disurie,strangurie, mictii incomplete, retenție cronică sau acută de urină, schimbarea culorii, apariția oricăror impurități în urină sau lichidul seminal (sperma).
  • Absența unei sarcini deși întrețineți raporturi sexuale regulate neprotejate cu o femeie sănătoasă timp de un an, poate fi atât o consecință a incompatibilității partenerilor (aceasta se întâmplă în 10% dintre cupluri) dar și în primul rînd o consecinta a tulburărilor sistemului reproductiv masculin;

Ce trebuie să știți despre libidou și cum să îl păstrați în normă?

Dorința sexuală (libidoul) la bărbați este în raport direct cu nivelul de testosteron. Însă este absolut normal ca în timpul vieții dorința sexuală să varieze, în dependența de parteneră, stare fiziologică (răceală/oboseală) sau boală și desigur nu în ultimul rînd, de virstă.

Libidoul se poate modifică și din motive medicale (de exemplu, dacă primiți antidepresante sau contraceptive) sau din cauza factorilor cotidieni așa ca stresul, oboseală. În aceste cazuri este necesar să consultați un medic sexolog.

Și nu uitați! Un bărbat sănătos – o femeie fericită, o femeie fericiă – un cuplu armonios!

Traiți mai mult și mai bine împreună cu Eurolab!

 

euro