Natalia Eșanu, despre imunitate și virus: Сum ne protejăm?

Vizualizari: 1156

Novamed cum sa ne protejam de virus

Medicul endocrinolog-nutriționist, Natalia Eșanu, despre imunitate și virus: cum ne protejăm?

A venit timpul să aveți grijă de imunitatea voastră.

Acest tip de coronavirus este un virus nou și noi încă nu avem imunitate la acesta. Nu există încă medicamente antivirale specifice pentru acest virus, nu există încă niciun vaccin, dar virusul are capacitatea de a suferi mutații.

Cum te poți proteja? Doar cu buna funcționare a sistemului imunitar.

Наталья Ешану
Eșanu Natalia
medic endocrinolog-nutriționist

Principalii dușmani ai imunității:

• stresul;
• alimentația neechilibrată;
• dietele restrictive;
• hipovitaminozele;
• alcoolul și fumatul;
• tulburările de somn;
• lipsa de activitate fizică.

Cum să ajutăm sistemului imunitar:

1. Lupta cu stresul și panica. Psihicul nostru reglează stresul, hormonii și imunitatea. Frica ucide mai des decât un virus și nu numai datorită faptului că stresul duce la scăderea imunității, dar și la funcționarea instabilă a sistemului cardiovascular, creșterea tensiunii arteriale, precum și accidentele vasculare (atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale).

2. Alimentația echilibrată și variată.
Câteva sfaturi nutriționale:
– mese regulate și echilibrate nutritiv;
– eliminarea completă a zaharului și dulciurilor, excluderea mâncării nesănătoase;
– creșterea consumului de proteine (pește, carne, ouă). Doar proteinele de origine animală ne asigură toți aminoacizii necesari pentru sinteza imunoglobulinelor;
– creșterea consumului de grăsimi sănătoase (avocado, uleiuri vegetale, pește gras);
– creșterea aportului de alimente bogate în vitaminele A, C și E, zinc, seleniu și flavanoide.

Aceste substanțe sunt antioxidanți puternici, neutralizând radicalii liberi care contribuie la deteriorarea celulelor și la scăderea imunității:

• alimente bogate în vitamina C – legume cu frunze verzi, ardei dulce, broccoli, kiwi, fructe de pădure;
• alimente bogate în vitamina E – migdale, alune, caise uscate, spanac, avocado, ulei de măsline;
• alimente bogate în vitamina A sub formă de retinol – ficat, ouă și sub formă de betacaroten în morcovi, dovleac;
• alimente bogate în Zinc – spanac, fructe de mare, semințe de dovleac, caju;
• alimente bogate în Seleniu – nuci braziliene, ouă, ficat, ciuperci;
• alimente bogate în flavanoide – citrice, roșii, ardei, ceai verde, hrișcă.
• usturoiul are în compoziție alicina cu proprietăți antivirale, antifungice și antibacteriene;
• ardeiul iute, ghimbirul și hreanul au puteri dezinfectante și efect de reducere a inflamațiilor căilor respiratorii.

3. Normalizarea funcționării tractul digestiv, în special, starea intestinului și a microbiotei: normalizați scaunul, creșteți consumul de fibre alimentare și alimente fermentate, cum ar fi varza murată.

4. Aportul adecvat de lichide (cel puțin 2 litri de apă pe zi).

5. Somnul de calitate – cel puțin 7-8 ore pe noapte, ora de culcare nu mai târziu de 23-00. Tulburările cronice de somn semnificativ slăbesc imunitatea.

6. Activitate fizică regulată.

7. Reducerea încărcării toxice (limitați consumul de alcool, eliminați fumatul și xenobioticele).

8. Compensarea tuturor deficitelor. Indiferent de alimentația sănătoasă și variată, într-o situație modernă ecologică, când totul este cultivat rapid și pe un sol sărac, este din păcate imposibil de obținut toți micro- și macronutrienți necesari cu alimente pentru funcționarea normală a organismului. Prin urmare, aportul anumitor substanțe sub formă de aditivi alimentari este o măsură necesară. De exemplu, o mare parte a populației au deficit de vitamina D și, la rândul său, vitamina D este un factor cheie care reglează imunitatea.

9. Sanarea focarelor cronice de infecție.

Multe lucruri sunt în puterea noastră. Aveți grijă de sănătate!