luni, octombrie 3, 2022
spot_img

10 alimente care conțin mult calciu

Usturoiul

O legumă foarte utilă, protejează împotriva accidentului vascular cerebral și reduce riscul de cancer, iar o sută de grame de usturoi, conține 181 mg de calciu – aproape 20% din necesarul zilnic. Pentru iubitorii de usturoi, acesta poate fi adăugat în preparatele fierbinți, uleiuri sau sosuri pentru a suplini necesarul zilnic de calciu.

Pătrunjelul

În 100 de grame din acest verde aromat, se conțin 138 mg de calciu. Însă, principalul beneficiu al pătrunjelului nu este în conținutul sporit de calciu, (la urma urmei, puțini oameni pot mânca o cantitate sporită de pătrunjel la o masă), ci în conținutul ridicat de vitamina C, care este crucială pentru organismul nostru.

Soia

102 mg de calciu și 16,6 g de proteine ​​– nutrienți ce se conțin în 100 de grame de boabe de soia. Dar nu exagerați cu soia prea des. Unele studii au demonstrat că un consum ridicat de soia crește riscul apariției unor anumite forme de cancer. O dată sau de două ori pe săptămână este suficient.

Somonul

Acest pește sănătos și gustos este bogat nu numai în vitamina D și acizi Omega-3, ci și în calciu. Porția standard conține 340 mg – o treime din necesarul zilnic!

Semințele chia

Dacă sunteți îngrijorat de sănătatea dvs intestinală, ar trebui să mâncați aceste semințe mai des, deoarece conțin multe fibre. În plus, 100 de grame de semințe de chia conțin 631 mg de calciu – două treimi din valoarea zilnică!

Sardinele

Un alt pește sănătos care vă ajută să vă întăriți oasele și articulațiile: o porție standard conține 370 mg de calciu. Apropo, nu uitați că doar două porții de pește pe săptămână pot reduce semnificativ riscul de a dezvolta demența Alzheimer.

Migdalele

O gustare foarte sănătoasă care va suplini lipsa de proteine, carbohidrați sănătoși, fibre – și calciu. Un pahar incomplet de migdale, conține 320 mg de calciu.

Verdeaţa

Spanacul, varza și salata verde sunt bogate nu numai în fibre vegetale, ci și în calciu: un bol de legume verzi conține de la 200 până la 400 mg de calciu.

Sucul de citrice

Sucul de portocale, grapefruit sau mandarine conține 350 mg de calciu per pahar. Nu uitați însă, că nu trebuie să vă lăsați prea tentat de sucurile de fructe, deoarece au un conținut sporit de glucide. Unul sau două pahare pe săptămână sunt suficiente.

Smochinele uscate

Fructele uscate sunt un înlocuitor excelent pentru deserturile obișnuite. Utile, ce conțin carbohidrați, fibre, antioxidanți – și mult calciu. O cantitate de 150 de grame de smochine uscate, conțin 320 mg de calciu. Ele însă, ar trebui să fie consumate cu atenție, deoarece fructele uscate sunt foarte bogate în calorii. Și, bineînțeles, ar trebui să le alegeți pe cele, care au fost preparate fără a folosi sirop de zahăr.

Autor – Siluan Stegărescu
Sursămentoday.ru

Sanatate

Revista Sanatate


Contacte:
Telefon: 068 585 053; 068 199 951
Adresa: str. V. Pârcălab, 30/1, Chișinău