miercuri, mai 18, 2022
spot_img

5 suplimente aprobate de medici pentru a fortifica starea de spirit

Mulți oameni sunt surprinși când află că există suplimente pe care le pot administra în loc de medicamentele prescrise pentru starea de spirit.

Mulți doctori recomandă medicamente pe bază de rețetă, deoarece sunt bine studiate și le sunt demonstrate efectele farmacologice. Cu suplimentele alimentare există mai multe probleme, pentru că nu au aceeași bază științifică solidă precum medicamentele. Cu toate acestea, există destule dovezi credibile pentru unele dintre ele. Mai jos sunt enumerate cinci suplimente alimentare care vă pot influența benefic dispoziția dumneavoаstră.

Ideal ar fi să discutați cu un medic înainte de a le administra, pentru a vă asigura că nu vor interacționa cu alte medicamente dacă suferiți și de alte patologii. Important este de menționat că efectele suplimentelor alimentare, sunt mai blânde decât cele ale produselor farmacologice eliberate pe bază de rețetă. Ele nu ar trebui folosite exclusiv pentru tratarea bolilor mintale severe fără vă sfătui cu un doctor psihiatru. Dacă aveți depresie severă, tulburare afectivă bipolară, schizofrenie sau gânduri suicidare, unele suplimente vă pot exacerba aceste afecțiuni.

Uleiul de pește

Util pentru: Depresie ușoară simptomatică, dar care nu vă afectează prea mult viața de zi cu zi.

Cât și ce să luați: Începeți cu un gram pe zi; puteți merge până la două grame. Uleiul de pește are două componente: EPA și DHA. Căutați suplimentul cu cel puțin 60% EPA și 40% DHA. Aveți răbdare: poate dura șase până la opt săptămâni pentru un efect palpabil.

Ce altceva trebuie să știți: Dacă colesterolul seric este ridicat, țineți cont de analizele biochimice, pentru că uleiul de pește poate crește ușor valorile LDL, ceea ce nu este întotdeauna o opțiune optimă în așa caz (deși poate scădea valorile trigliceridelor și a tensiunii arteriale). Și poate modifica dilua sângele, așa că discutați cu un medic înainte de a lua asta dacă sunteți pe diluanți.

Ashwagandha

Utilă pentru: Stres și anxietate. Poate reduce și insomnia, dar nu va fi benefică în prima noapte de la începutul administrării.

Cât trebuie să luați: Doza utilizată în studiile de cercetare este de 300 mg, de două ori pe zi, timp de cel puțin șase săptămâni.

Ce altceva trebuie să știți: Nu vă așteptați la rezultate uimitoare din simpla utilizare a acestei plante într-un smoothie sau un pahar de suc; aveți nevoie de ea zilnic, timp de câteva săptămâni pentru ca acesta să-și facă efectul. Atenție! Dacă suferiți de cancer de prostată, această plantă vă poate agrava starea de sănătate deoarece mărește nivelul de testosteron.

S-adenozil-L-metionina

Util pentru: Depresie ușoară; poate fi utilă în cazul contraindicațiilor pentru uleiul de pește.

Cât trebuie să luați: Deoarece vă poate crește energia și vă poate induce hiperactivitate, este sugerat de a începe de la doze mici. Începeți cu 200 mg pe zi timp de o săptămână; treceți la 400 săptămâna viitoare. Nu este recomandat de utilizat mai mult de 800 mg de două ori pe zi. Pentru a putea vedea efectele benefice a acesteia, este necesar de administrat cel puțin 6 săptămâni.

Curios: A fost studiată pentru efectele sale antidepresive încă din anii 1970 și este aprobată ca antidepresiv în unele țări din Europa.

Rhodiola Rosea

Utilă pentru: Depresie ușoară și burnout, deși unele studii sunt contradictorii.

Cât trebuie să luați: Cercetările au descoperit că 340 mg, o dată sau de două ori pe zi, timp de cel puțin șase săptămâni vă pot stimula starea de spirit și vă pot ajuta să vă simțiți mai stabil din punct de vedere emoțional.

Ce mai trebuie să știți: Căutați un produs care conține ingredientele active în concentrațiile care au fost cercetate; 3% de „rosavine” și cel puțin 1% de „salidrozide”.

L-teanina

Utilă pentru: Anxietate și stres legate de activitatea profesională. Poate reduce răspunsul la stres al organismului în timpul unor sarcini stresante și dificile. Efectele ei sunt ușoare. Poate de asemenea crește atenția, focusarea și micșora timpul pentru reacții.

Cât trebuie să luați: 200 mg în situații de stres. Multe studii sugerează că funcționează în aproximativ o oră după administrare. Creează o stare de spirit calmă, dar alertă.
Ce altceva trebuie să știți: L-teanina se găsește în ceaiurile verde și negru, însă doar aproximativ 6 mg de L-teanină într-o ceașcă de ceai.

AutorSiluan Stegărescu
Sursămenshealth.com

Sanatate

Revista Sanatate


Contacte:
Telefon: 068 585 053; 068 199 951
Adresa: str. V. Pârcălab, 30/1, Chișinău