Cum ne păstrăm corect frumusețea vara aceasta

Vizualizari: 1363

Soarele și îmbătrânirea

Radiațiile ultraviolete afectează celulele pielii, în special, elastina și colagenul (și anume acestea sunt responsabile de elasticitatea și fermitatea acesteia). În plus, sub influența soarelui, culoarea pielii devine eterogenă, apar pete de pigmentare. Și, desigur, amenințarea melanomului. Aici trebuie să înțelegeți că după fiecare călătorie în regiunile mai calde, trebuie să vizitați un dermatolog pentru a verifica starea alunițelor și a vă asigura că nu au survenit schimbări.

Mariana Cotlău, directorul centrului de cosmetologie și medicină estetică MedSkin Center

Cum procedăm: Sfaturile simple privind expunerea la soare și o cultură generală în legătură cu propria sănătate și sănătatea copiilor vă vor scuti atât de probleme minore, cât și de probleme grave. Este clar că în țările fierbinți pericolul este mai mare, dar există reguli generale și recomandări OMS. Este important să știți despre ele și să respectați:

  • de la 10.00 până la 16.00 ne ascundem de soare;
  • urmărim indicele UV în prognoza meteo (Cu cât este mai mare acest indice, cu atât este mai mare riscul pentru piele și ochi în timpul de expunere “sigură la soare”).
  • ne echipăm cu hainele potrivite (in, cânepă, bumbac). Bumbacul reduce razele UV cu 35%, in cu 65%, iar cânepa cu 95%. De asemenea purtăm ochelari care ne protejează ochii de efectele nocive ale soarelui;
  • folosim creme de protecție solară în funcție de culoarea pielii, tendința spre pigmentare și actualizăm „ecranul de protecție” la fiecare 2-4 ore (consultăm și recomandările producătorului).

În interacțiunea cu soarele, se aplică regula mediei de aur: folosim protecție solară atunci când este nevoie de acesta (indice UV ridicat, piele după proceduri cosmetice agresive, rămânând cu gadget-uri mai mult de 30 de minute)

Vitaminele, îmbătrânirea și vara

Vitamina А – posedă proprietăți antioxidanți și este capabil să contracareze îmbătrânirea pielii, întărește capilarele și menține tonul pielii.

Vitamina С – rezistă radicalilor liberi.

Vitamina Е – ajută la menținerea mantalei lipidice a pielii, previne deshidratarea, elimină uscăciunea.

Vitamina В1 – esențial pentru elasticitatea pielii – combate eficient ridurile fine și previne uscăciunea.

Vitamina В2 – îmbunătățește metabolismul celular, îmbunătățește recuperarea pielii după microtraumatisme, conferă un aspect sănătos al pielii.

Vitamina В9, sau acid folic – una dintre cele mai importante vitamine pentru menținerea frumuseții pielii. Este un antioxidant, protejează pielea de efectele radiațiilor ultraviolete, accelerează sinteza aminoacizilor necesari formării fibrelor de colagen.

Vitamina РР – cunoscut și sub numele de acid nicotinic, este implicat în eliminarea excesului de lichid, îmbunătățește micro circulația și previne apariția feței inflamate și a vânătăilor sub ochi.

Mineralele, îmbătrânirea și vara

Zinc – un antioxidant puternic care joacă un rol important în procesele care au loc în piele. Acest mineral reduce formarea de radicali liberi dăunători, protejează lipidele, adică grăsimile pielii și fibroblastele – celule care produc colagen atunci când pielea este expusă la factori negativi precum lumina ultravioletă.

Seleniu – un antioxidant puternic care ajută la încetinirea semnelor îmbătrânirii.

Coenzimele, îmbătrânirea și vara

Coenzima Q10 – găsit în mod natural pe suprafața pielii, unde acționează ca un antioxidant și ajută celulele să crească. Scăderea nivelului natural al acestui antioxidant care apare odată cu vârsta contribuie la îmbătrânirea pielii. Coenzima Q10 promovează activitatea celulară, neutralizează efectele negative ale soarelui, uniformizează tonul pielii și stimulează producția de colagen și elastină.

Când și cine trebuie să ia vitamine?

Vitaminele sunt deosebit de utile, pentru a fi adăugate în dietă atât în ​​sezonul rece, cât și în cel cald. Aceasta este necesar, în primul rând, pentru persoanele cu un ritm de viață activ, sportivii și cei care vizitează în mod regulat sala de sport, de asemenea pentru femeile însărcinate și cele care alăptează, persoanele cu boli ale tractului gastro-intestinal și pentru persoanele care sunt stresate sau au un orar tensionat.
Este bine ca femeile, după 38 de ani, să ia vitamine în mod continuu mai ales atunci când fondul lor hormonal se schimbă – în timpul menopauzei și în post menopauză.

Cum anticipăm apariția ridurilor de la utilizarea frecventă a gadgeturilor?

Utilizarea frecventă a gadgeturilor electronice duce la apariția unei bărbie duble, precum și la apariția așa-numitelor riduri tehnologice ale gâtului. Acestea sunt pliurile transversale de pe gât, care se mai numesc și „tehnoche”. Astfel de riduri pe gât apar datorită faptului că gâtul este într-o poziție îndoită pentru o lungă perioadă – de aici, mușchii slabi din aceste zone devin flascați.

Dacă petreceți mult timp pe gadgeturi, ar trebui să acordați atenție activității fizice. Yoga va ajuta în acest sens: poziția Câinelui cu fața în jos, precum și Cobra. Acestea ameliorează bine mușchii gâtului. De asemenea, merită să alegeți îngrijirea cosmetică anti-îmbătrânire a pielii potrivită pentru această zonă.

Când se permite de făcut «injecția de frumusețe»?

Metodele de injectare de întinerire sunt astăzi un instrument eficient în lupta contra semnelor externe ale îmbătrânirii. De exemplu, terapia cu botulism este indispensabilă în lupta împotriva ridurilor mimice. Lipoliticele sunt utilizate în mod activ pentru a afecta local și eficient grăsimea corporală excesivă. Cu toate acestea, dacă continuați să consumați calorii excesiv în același timp, efectul nu va fi pe termen lung. Iar procedura de bio revitalizare vă va permite să hidratați pielea, să îndepărtați pigmentarea, petele post acnee, să minimizați manifestările de rozacee, să îngustați porii, să reduceți ridurile și pielea grasă, să îmbunătățiți elasticitatea acesteia.

Tot ce este necesar pentru a păstra frumusețea și prospețimea este să duci un stil de viață sănătos, să mănânci corect și echilibrat, să-ți îmbogățești corpul cu microelemente utile și să faci sport. Ai grijă de tine – ai grijă de tinerețea ta!

Ce factori externi influențează îmbătrânirea prematură și înrăutățirea aspectului exterior?

Insuficiența somnului

Oamenii de știință americani au descoperit că persoanele care dorm puțin îmbătrânesc mai repede. Studiul s-a efectuat asupra a 60 de femei cu vârsta cuprinsă între 30 și 49 de ani. După efectuarea a numeroase teste, experții au descoperit că durata somnului afectează în mod direct funcțiile de protecție ale pielii și aspectul acesteia. Acei participanți care nu au dormit adecvat au prezentat semne de îmbătrânire prematură a pielii (riduri, pigmentare inegală, elasticitate scăzută).

Fumatul

În primul rând, datorită obiceiului constant de a plia buzele cu un tub, aceleași riduri fine și verticale se formează pe piele. În al doilea rând, buzele sunt primele care primesc o doză de substanțe toxice. Acest lucru determină restrângerea vaselor de sânge și restricționarea fluxului de sânge. Ca urmare, pielea nu primește cantitatea necesară de oxigen și substanțe nutritive. Fumatul încetinește semnificativ procesele naturale de regenerare a țesuturilor, contribuie la formarea cheagurilor de sânge în vasele de sânge.

În plus, fumătorii nu se pot lăuda cu părul gros și capătă rapid părul gri. Dacă nu puteți renunța la fumat, treceți la sistemele de încălzire a tutunului care sunt mai puțin dăunătoare, acestea exclud procesul de ardere și, ca urmare, eliberarea substanțelor nocive este redusă semnificativ. Cercetătorii din Elveția au efectuat o analiză între aerosolul sistemului de încălzire a tutunului și fumul de țigară și au ajuns la concluzia că sistemele de încălzire a tutunului emite un aerosol în care nivelurile de substanțe nocive și potențial nocive sunt, în medie, reduse cu 90-95% față de fumul de tutun.

În plus, mulți oameni cred că nicotina este dăunătoare pentru sănătate, însă greșesc, aceasta este responsabilă pentru crearea dependenței, dar iată amestecul de substanțe chimice caracteristice arderii vă afectează cu adevărat sănătatea și tinerețea.

Refuzul ochelarilor de soare

Ochelarii de soare sunt unul dintre cele mai eficiente mijloace pentru protejarea vederii și a pielii din jurul ochilor. Fără ei, expunerea la soare creează disconfort. Drept urmare, pielea este în permanență într-o stare „mototolită”, ceea ce duce la apariția ridurilor în colțul ochilor. Ochelarii de soare facilitează percepția luminii puternice și relaxarea ochilor, ceea ce ajută la evitarea apariției timpurii a liniilor de expresie. În plus, ochelarii blochează lumina UV dăunătoare, care afectează negativ pielea delicată și vulnerabilă din jurul ochilor.

Somnul machiat

A dormi cu machiaj este o idee destul de rea. Când dormim, în piele au loc procese regenerative și de întinerire a pielii. Produsele cosmetice și murdăria acumulate în timpul zilei înfundă porii, contribuie la distrugerea colagenului din piele și încetinesc regenerarea acestuia. În același timp, cele mai periculoase sunt produsele pe bază de ulei. Machiajul ochilor nu afectează formarea ridurilor, dar poate irita membranele mucoase. Dacă nu ai chef, poți să ștergi fața cu un disc de bumbac, umezit cu apă micelară. În acest caz, cel mai bine este să le păstrezi întotdeauna lângă pat.

Multă cafea și dulciuri

Consumul excesiv de zahăr rafinat dăunează sănătății în general și pielii în special. În timpul digestiei acestuia în organism, are loc un proces de glicare, din cauza căruia fibrele de colagen și elastan se descompun. Aceste substanțe ajută pielea să reziste legilor gravitației. Cu toate acestea, dulciurile îi reduc capacitatea de regenerare. Drept urmare, pielea devine mai uscată, plictisitoare, flască și vulnerabilă la lumina soarelui. Încercați să reduceți cantitatea de dulciuri din alimentație și consumați mai des alimente proteice. Colagenul se găsește în carne de vită, pui, pește și ouă. O cantitate mare de cofeină afectează, de asemenea, în mod negativ starea pielii – deshidratează corpul și activează producția de hormoni ai stresului.

Modul de viață sedentar

Exercițiile fizice stimulează producția de colagen, ceea ce reduce semnificativ riscul apariției ridurilor premature. Potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință canadieni, exercițiile fizice nu numai că pot menține pielea tânără, ci pot de asemenea inversa procesul de îmbătrânire la persoanele care au început să practice sportul la o vârstă fragedă. Experții au invitat 29 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 20 și 84 de ani. Jumătate dintre participanți au practicau sportul de trei ori pe săptămână, restul mai puțin de o dată. Cercetătorii au examinat pielea de pe fese, care este mai puțin expusă la soare. Rezultatele au demonstrat că la persoanele active aceasta este mai subțire, epiderma – sănătoasă, iar derma – densă.

Mariana Cotlău

Medic-cosmetolog.
Directorul centrului de cosmetologie și medicină estetică MedSkinCenter.
Trener în medicina estetică.
Master în Business și Administrarea Afacerilor.

Facebook: @centermedskin
Instagram: @medskincenter