Majoritatea dintre noi încearcă să-și găsească zona de confort și există în siguranță în ea, fără a face „mișcări inutile“, pentru a nu înfuria soarta. Pentru astfel de oameni, viață trăită confrom planului – e un vis suprem. Dar există și oameni pentru care un viraj brusc în drumul vieții – nu este doar un pas îndrăzneț, ci și o nevoie spirituală de a-și împrospăta lumea.
Nu e doar o dorință de schimbare, dar și o decizie conștientă de a ieși din zona de confort și de a se exprima. Așa se întâmplă atunci, când o persoană este entuziasmată de idee, când este sigură că are ceva de spus sau de a arătat ceva nou oamenilor.
Încă un an în urmă, Tatiana Cheptea – proprietarul showroom-ului Juliet Rose – trăia după un scenariu planificat. Astăzi, această domnișoară fermecătoare, cu o inspirație arzătoare în ochi, construiește cu pași siguri lumea ei de frumusețe, unde oricine poate găsi ceva pentru el însuși.
Tatiana, jumătate de an în urmă, a avut loc lansarea impresionantă pentru capitala noastră, a showroom-ului de textile de lux si parfumuri de interior pentru casă – Juliet Rose. Cum a apărut ideea de a se concentra anume pe acest segment?
Probabil evenimentele anterioare din viața mea, într-un fel m-au condus către acest lucru. Am început să lucrez de la 15 ani: părinții au o afacere de familie – servicii de transport în diferite țări. În vacanță, întotdeauna, petreceam timpul în biroul lor, comunicam cu angajații, clienții. Prin urmare, pot spune că, a mea carieră de lucru a început devreme.
Familia noastră e mare – mai am încă doi frați – și toți mereu au lucrat împreună. Vreau să menționez că nu am avut totul ca pe palmă – afacerea familiei a fost construită cu dedicație, nu am primit nimic așa ușor. Ne-am obișnuit că trebuie să muncim, astfel nu am avut idei, gen iată, suntem copiii unor părinți de succes, și totul va fi ușor.
Am absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea „Finanțe și Bănci“. După absolvire, am vrut să încep să lucrez separat, să mă simt cu adevărat independentă. Când lucrezi cu părinții, oricum ai sentimentul unor relații călduroase, din această cauză m-am angajat într-o bancă și am lucrat acolo timp de un an.
Dar un an mai târziu, mi-am dat seama că acest post de muncă este monoton și nu îmi oferă spațiu pentru dezvoltare. M-am întors în afacerea de familie, și paralel am aplicat la master, specialitatea „Relații Internaționale“. În afacerea de familie unde continuam să activez totul era bine, dar înțelegeam că, atunci când lucrezi cu părinții – nu crești: de fapt, se creează doar o imagine a carierei, în cazul în care, în general, o putem numi carieră, dar nu pur și simplu ședere în fotoliul, „managerului de ceva”.
Poate că acest fenomen, atunci când copiii lucrează sub aripa părinților într-o anumită funcție fictivă, este specific nu doar pentru Moldova, cu toate acestea, nu am vrut să repet greșelile altora: a apărut o idee de a începe o afacere proprie. O activitate care mă va ajuta să-mi exprim personalitatea, unde voi putea investi energia mea feminină și să o distribui în lume.
Și a apărut magazinul Juliet Rose?
Dacă ar fi fost atât de ușor! În ciuda faptului că ideea se cocea câteva luni, de fapt, a ieșit așa că, pentru realizarea acesteia aveam doar o lună. Totul trebuia pornit de la zero! Nu au existat pregătiri în prealabil: nu este o franciză, care poate fi rapid și ușor transportată în orice colț al lumii, nu este o copie a unui proiect – e un proiect de la zero!
Experiență nu aveam deloc, timp puțin, iar comanda pentru colecții a fost deja făcută. Când în viață apare momentul că trebuie – și nimeni nu te poate ajuta – atunci te maturizezi. Și nu e pentru că ar putea să-ți fie incomod față de oameni, că ești slab de fire, ai eșuat.
Aici treaba e în altceva: trebuie să-ți demonstrezi că poți! Aici se activează lupta cu tine însuți. Pentru mine totul a fost atât de interesant și important că aceste șase luni, în procesul de la idee la realizare, nu mă interesa nimic altceva: m-am scufundat cu capul în proiect, și nu mai observam nimic în jurul meu. Trăiam doar cu asta, zile întregi petreceam în magazin, cercetând totul – de la reparația spațiului, design de interior, mobilier, precum și până la modul în care să aranjez mărfurile.
Ajungând acasă, continuam să trăiesc cu asta: citeam foarte mult despre lenjerie de pat: cum să alegi, de ce, materialele care sunt folosite, ce nuanțe trebuie săt iau în calcul – într-un final, despre tot ce avea tangențe cu proiectul meu.
Proiectul a fost, inițial, asociat cu design-ul interior și casa, sau ideea se dezvolta deja în procesul căutării segmentului de activitate?
Sunt convinsă că în viață nu se întâmplă nimic așa pur și simplu. Chiar și faptul că ideea mea pentru o vreme plutea în aer, fără a se contura un concept specific – nu e nici asta întâmplător: ea trebuia să se maturizeze, ca să se nască la momentul potrivit. Ideea a fost cu totul într-o stare brută, dar m-a împins faptul că trăiam deja de un an separat de părinții mei, a apărut un colțișor al meu, și am dorit să amenajez acest cuibușor confortabil și frumos.
Aici totul a coincis: dorința de a-mi exprima natura feminină, setea de frumusețe și visul de a avea propria afacere. Fiți de acord că, crearea frumuseții și a confortului în casă este o ocupație pur feminină.
Tot timpul aduceam ceva neobișnuit din călătoriile mele în străinătate, ceva care va decora interiorul casei, îl va face mai frumos, va crea o atmosferă care să reflecte individualitatea mea.
Am observat cât de multă atenție se acordă, în Europa, în comparație cu noi, textilelor pentru casă, și, în special, unui domeniu aparent privat al textilelor – lenjeria de pat.
Din păcate, această tendință nu se observă la noi, sper că, datorită Juliet Rose, oamenii noștri vor înțelege că, dovada unei vieți de calitate poate fi nu doar posesia unor mașini scumpe, genți de brand, haine, pantofi. Calitatea vieții este respectul față de sine, ca om, care e demn de ce e mai bun, inclusiv de o lenjerie de pat frumoasă, căci în pat, petrecem o treime din viața noastră!
Deci, propuneți clienților să-și continue linia de lucruri prețioase cu textile de elită pentru casă?
De ce nu? La urma urmei, o geantă sau pantofii vor fi în trend doar un sezon, bine, două sezoane, iar textile vă vor servi nu un an, nu doi, ci mult mai mult (de la 5 la 20 de ani).
Dacă ești gata să te îmbraci în haine scumpe, de ce nu ești gata, de exemplu, să așterni pe patul tău o lenjerie scumpă?
Cred că e timpul să dăm la o parte mentalitatea mioritică – de a face totul pentru ochii lumii, pentru ca toți să te privească și să te invidieze. Da, astăzi oamenii își dau întâlnire mai mult în afara casei – în cafenele, restaurante, cluburi. Casa a devenit un fel de zonă închisă, un loc exclusiv, privat, doar pentru cei mai apropiați oameni. Tot ce faci tu pentru casă, nu este afișat oamenilor din afară – rămâne doar pentru tine.
Și, dintr-o dată, fiecare alege cât de important este confortul propriu, decât ceea ce văd oamenii. Desigur, lenjeria de lux pentru pat și halatul de baie nu îl puteți arăta tuturor, dar oare asta este mai important decât propriul sentiment de confort? Mai ales că un set de lenjerie de pat de lux poate fi, de asemenea, un lucru de statut – este un fel de dovadă pentru tine însuți că totul este bine, că ai reușit multe în viață și că ai succes. Gândiți-vă, oare nu meritați ca să vi se dăruiască cuverturi de pat, pături sau prosoape – doar vouă! – un sentiment de confort și pace, de parcă v-ar îmbrățișa mâinile blânde ale mamei?
Trebuie să învățăm să trăim pentru propriul confort, mai ales dacă ne putem permite. Îndeosebi, confortul casei și armonia în relațiile familiale depind în mare măsură de obiectele cotidiene din jurul nostru.
Casa – este creația propriilor noastre mâini, reflecția a noi înșine. Și nu ultimul rol, în crearea unei atmosfere plăcute în casă, îl joacă lenjeria de pat.
Tot ceea ce găsim în magazinul dumneavoastră putem marca drept – «Made in Italy». De ce?
Italia este o țară deosebită: caldă, spirituală, scânteietoare. În Italia, mai mult decât oriunde în lume, casa are o definiție fundamentală. Valoarea casei, a confortului și a tuturor lucrurilor ce se întruchipează în cuvintele „casă și familie“ – aici, are o culoare emoțională absolut uimitoare, de nedescris.
Poate că, anume această atitudine față de casă, am vrut să o aduc în viața noastră. Mai mult ca atât, sunt convinsă că designerii italieni sunt cei mai recunoscuți din lume și asta se referă la design-ul tuturor lucrurilor: îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă – totul. Tot ceea ce notăm cu ajutorul cuvântului „design“, în toate italienii sunt promulgatorii gustului. Aproape toate brand-urile frumoase și în vogă sunt italiene.
Poate că acest lucru se datorează faptului că italienii trăiesc printre frumusețe și gustul copilăriei se bazează pe mii de ani de cultură estetică deosebită. Italienii își cunosc lucrul, ei știu să o facă bine, sunt pur și simplu incomparabili și în design și în calitate. În acest sens, precum și faptul că am făcut alegerea potrivită, am fost convinsă încă o dată, după ce am vizitat recent expoziția Maison & Objet – cel mai mare salon profesionist din Europa în design și decorațiuni. Au fost reprezentate aproape toate țările europene – Spania, Franța, Portugalia și altele, colecțiile cărora au fost, de asemenea, la nivel, dar, totuși, produsele italiene pentru mine au rămas o prioritate. E dragostea mea! Tot ceea ce este în Juliet Rose – este Made in Italy.
Faptul că aceste colecții de lenjerie de pat, prezentate în Juliet Rose sunt frumoase – este evident. Dar acestea nu sunt toate atuurile lor?
Bineînțeles că, nu! În magazinul nostru puteți găsi mostre din colecțiile de mărci, cum ar fi Blumarine, Svad Dondi, Fazzini. Despre fiecare brand putem vorbi mult. Deci, voi încerca să prezint câteva caracteristici generale care diferențiază lenjeria de lux de cea obișnuită. În primul rând – este gustul italian de lux, care te captivează cu stilul și frumusețea lui. Lenjeria de lux se diferențiază de cea simplă nu doar prin design-ul rafinat, armonios și decorațiunile fastuoase, dar și prin textura fină a stofei, cusăturile de calitate.
Baza colecțiilor textile sunt materialele naturale: bumbac, satin de bumbac, mătase, lână, percale, țesătura jacard. Pentru înfrumusețare se utilizează dantele, broderii, blană artificială de înaltă calitate, cristale Swarovski.
De exemplu, faimosul brand – Blumarine este ușor de recunoscut nu doar prin simbolul companiei – trandafirul – floarea preferată a fondatorului companiei, designerul Anna Molinari, dar, și prin cristalele Swarovski, care le putem admira nu doar pe lenjeria de pat, dar și pe seturile de prosoape de baie și de plajă – foarte moi și plăcute, absorb umezeala perfect și mângâie pielea.
La fel, gingașe și moi sunt halatele de baie pentru bărbați și femei de la Blumarine. Lenjeria de pat, fețe de masă, șervețele, prosoape, și ceea ce va fi deosebit de interesant pentru miresele noastre, șorțuri rafinate. Toate produsele nu sunt banale, au o prelucrare foarte frumoasă și sunt decorate cu pietre. Fiecare set e o piesă de artă, care poate fi admirată ore în șir.
Fondatoarea și designerul-șef al companiei Blumarine, Anna Molinari de mulți ani colaborează cu Svad Dondi, care deține în prezent Blumarine Home Collection. Uneori cumpărătorii, alegând între Blumarine și Svad Dondi, preferă un brand mai familiar – Blumarine, fără să știe că este practic aceeași marcă. Pur și simplu, Svad Dondi produce linii într-un stil modern, imprimeurile florale clasice au rămas la Blumarine. Svad Dondi – este o combinație de seriozitate și cumpătare.
După lansarea Juliet Rose magazinul a devenit o Mecca pentru fanii de parfumuri fine. Cum a apărut în conceptul magazinului tema parfumului pentru casă?
Magazinul meu – este o expresie a caracterului meu, gustului meu, dorința mea de a insufla o nouă estetică în aranjamentul vieții personale. Am o relație specială cu aromele, astfel încât tema parfumului pentru casă sună în Juliet Rose ca un motiv principal.
Atunci când într-unul dintre cele mai mari centre comerciale am văzut producția Millefiori (din Italiană. Mii de flori), m-am indragostit din prima vedere.
Millefiori Milano are un design uimitor de stilat și aromele pur și simplu minunate! E ca și cum ați fi avut în casă unu buchet de flori, aroma căruia se răspândește săptămâni întregi, creează o atmosferă confortabilă și plăcută.
Utilizând numai ingrediente sigure, naturale și o combinație originală de arome, Millefiori Milano produc parfumurile lor în Italia și Franța, unde s-a născut arta creării unui adevărat parfum. Difuzoarele stilate de bambus, care au devenit deja un simbol al companiei, lumânări parfumate, uleiuri solubile în apă, plicuri și spray-uri pentru textile – și aceasta nu este pe departe o listă completă de produse. Astăzi, marca oferă o gamă foarte largă de produse pentru a parfuma casa, biroul, camerele pentru copii și alte spații, automobile, haine și lenjeria de pat.
Sunt sigură că, odată ce ai gustat din aromele Millefiori Milano, nu vei dori să te desparți de ele. Și nu sunt doar parfumuri pentru casă, dar sugestii deja pregătite cu privire la modul în care poți face interiorul mai pur și mai parfumat. Difuzoarele și lampele aromatice Millefiori Milano, în afară de scopul său principal – să umple camera cu un parfum rafinat – pot fi un accesoriu minunat de interior. Design-ul lor e definit prin stil, eleganță și noblețe.
Dar, dacă nu vă e de ajuns frumusețea și aroma delicată, dacă doriți ca atmosfera din casa dumneavoastră să fie plină de prospețime și puritate, merită să vă direcționați atenția spre lampa catalitică – așa-numita lampă Berger.
Aceste lămpi sunt o adevărată salvare pentru cei ce au alergii sau un sistem imunitar slăbit, pentru cei care au animale de companie la domiciliu, pentru cei care nu pot suporta fumul de tutun și alte mirosuri.
Lămpile catalitice purifică aerul prin distrugerea moleculelor mirosurilor, la fel, fac față în distrugerea acarienilor, sporilor de mucegai și infecțiilor fungice.
Dar asta nu e tot! Astăzi lămpile Berger – sunt, de asemenea, lampe aromatice, precum și un accesoriu stilat de interior.
Într-o astfel de varietate de arome e foarte ușor să te pierzi. Cum își aleg cumpărătorii parfumul?
Cumpărătorul intră și vede multe lucruri, din cauza acestei diversități – e confuz. Sarcina noastră – să dăm un sfat util, de ce are nevoie. Aromele sunt o substanță foarte subtilă și foarte individuală. Mai mult decât atât, alegerea aromelor poate depinde de sezon, încăpere sau chiar starea de spirit: astăzi îți place un parfum, mâine – poate fi unul complet diferit. Sunt niște linii de hotare foarte fine, care trebuie să le simți.
Unele arome ridică dispoziția, altele au efecte afrodisiace, altele calmează – paleta efectelor aromelor este foarte diversă. Este o știință aparte, care poate fi studiată toată viața și în fiecare zi poți descoperi noi limite. Chiar dacă aromele, parfumurile sunt cunoscute de mult timp. Pentru noi, acest lucru este o noutate – și am în vedere aromele, ci cultura prezenței lor în casa noastră.
Care sunt planurile dumneavoastră de viitor? Ce nou este de așteptat în Juliet Rose?
Analizând dinamica, mi-am dat seama că trebuie să ai încredere în propria intuiție. Primul lot de mărfuri l-am ales după principiul: va plăcea sau nu cumpărătorului. Acum, am o altă modalitate de selecție: lucrul primordial e – aș dori să am acest lucru în casa mea sau nu.
Pentru a doua oară alegeam colecțiile în mod diferit: am decis să am încredere în gustul meu estetic. Vor fi multe lucruri interesante. De la o zi la alta, vom primi o nouă colecție – un brand binecunoscut – Fazzini.
Colecțiile Fazzini sunt atât de minunate, diverse și unice, încât își lasă amprenta de stil Italian în tot interiorul casei.
În timpul fabricării brand-ul utilizează diferite țesături, precum și in eco-friendly, fără impurități. Tratamentul special AIRO conferă țesăturii luminozitate, elasticitate, volum și respirabilitate. Inul de la Fazzini se deosebește printr-o moliciune extraordinară și are un aspect uimitor, chiar și fără a fi călcat după spălare.
De asemenea, vreau să aduc un nou brand de parfum pentru casă. Brand-ul e interesant prin ideile sale de cadouri. De exemplu, parfumul vine într-un set cu o sticlă de vin și bețișoare parfumate, sau parfum într-un set cu o sticlă de whisky și un pahar de whisky – și toate acestea adunate într-un ansamblu frumos pentru cadou.
Sunt sigură că, piața noastră este pregătită să accepte această formă de producție: este originală, neordinară, unică și capabilă să surprindă, în special bărbații.
Și, în general, vreau să avem mai mulți oameni ce prețuiesc frumosul, cumpărătorii să se priceapă și să înțeleagă că, pentru o viață confortabilă avem nevoie de lucruri confortabile în jurul nostru, că trebuie să te iubești și să faci cadouri plăcute mici și mari nu doar pentru alții, ci pentru tine însuți.
Text: Carina Vartanean
Photo: Maria Chi
Make-up: Ecaterina Chetrushca
Bijuterie: TOUS
Rochie: Valentina Vidrașcu[/vc_column_text]